به احترام پدر و استادت از جای برخیز …………. پس مادر چی ؟

ژانویه 6, 2009 در 9:58 ب.ظ. | نوشته شده در 1 | ۱ دیدگاه

سه جلسه انجمن اولیا و مربیان مدرسه فرزندم رو شرکت کرده بودم

از یکی از خانمهای اعضا جلسه هم قول همکاری در مورد کمپین برابری خواهی گرفته بودم

خانم «ن » بعد از خوندن برگه ی کمپین گفت که حاضره امضا بگیره حالا حتی در حد پر کردن یه برگه ی کمپین باشه …

خانم «ق» هم بعد از خوندن پرسید :

حالا چیکار کنم امضا بزنم ؟

منم سرمو تکون دادم

امضا زد و بهم برگردوند

در مکان نیمه عمومی که متعلق به اداره آموزش و پرورش هم هست کمی شاید بی احتیاطی بود امضا گرفتن ، ولی من در این چند جلسه شناختی از اعضا پیدا کرده بودم و می دونستم همکاری خواهند کرد …البته اینو بگم که این بدور از چشم مدیر مدرسه بود …

حالا آقای «ز» برگه رو گرفت بخونه و همین طور مشغول خوندن بود که خانم » ق» به من رو کرد و گفت :

رو دیوار رو نگا کن ….

من به سمت نگاهش به همون نقطه نگاه کردم ، بالای تخته سیاه زیر عکس دو رهبر ایران ، نوشته ای بزرگ زده بود که این متنش بود :

به احترام پدر و

استادت از جای برخیز

دقیقن به همین شکل نوشته شده بود

خانم «ق» در ادامه گفت گویا مربیان این مدرسه برای مادران احترامی قائل نیستند …

یعنی برای مادر نباید از جای بر خاست؟؟!

اینکه در کتاب خدا «قرآن کریم » هم اومده که احترام به والدین از ضروریات است ، مگه فقط گفته پدر…..؟

صندلی گذاشتم و رفتم بالای اون

برگه رو از دیوار کندم،

در همین حین اعضای دیگر انجمن از راه رسیدند و من برگه ی کمپین رو با دو امضا در کیفم گذاشتم.

با اومدن مدیر دبیرستان جلسه رسمی شد و من بعنوان آغازگر جلسه …برگه بالای تخته سیاه رو به مدیر نشون دادم و از توضیح خواستم

مدیر که سعی داشت قیافه ی متعجبی به خودش بگیره و بگه خبر نداره

با تعجبی خاص به برگه نگاه کرد

و این جمله رو

به احترام پدر ….

و استادت از جای برخیز

تکرار کرد، . بعد پوشه ای رو از کمد دیواری مدرسه بیرون کشید و دید تمام نوشته ها به همین صورت است

من در ا دامه گفتم :

نکنه آقای مدیر فکر کردن اینجا مدرسه پسرانه هست نباید اسمی از مادر بیاد در صورتی که نیمی از اعضای انجمن از خانمها و همینطور اعضای تشکیل دهنده درجلسات ِ مدرسه بیشتر از مادران هستند ،

این چه معنی داره ؟؟ آقای مدیر توضیح بدهید….

آقای مدیر کماکن اظهار بی اطلاعی می کرد و من

می گفتم چطور ممکنه چندین ماه این نوشته ها در تمام کلاسها بالای تخته زده رو شما ندیدید ..؟؟من یکی رو از دیوار کندم و ازتون می خوام بقیه رو از دیوار بکنید …تا جلسه ی بعدی ببینیم چه تغییری ایجاد می کنید ..

این نوشته در تمام کلاسها بود ..

…………………………….

برای کمپین دوتا امضای خیلی خوب گرفتم

و نکته ای رو هم با کمک خانم «ق» به مدیر گوشزد کردم

ولی همچنان فکر می کنم جامعه مردسالار می خواد پسران ما از کودکی جایگاه ویژه ای برای مادران و زنان جامعه قاِئل نشن وگرنه چطور این اشتباه در مورد نام پدر نشده بود…

در پایان جلسه آقای «ز» از من خواست هوشیارانه عمل کنم و مراقب باشم در هر مکانی برگه ی کمپین رو نشون ندم

اون گفت:

شما باید باشید کم و همیشه .. نباید کاری کنید به چشم بیایید و ..و

من در جواب گفتم :

کمپین اهداف مشخصی دارد که با دین مغایرتی ندارد و فقط به مسایل حقوقی زنان می پردازد و به عملکرد سیاسی کاری ندارد…حتی ما از دو آیت الله هم تاییدیه گرفتیم که در هر نظام دینی در اسلام حکم ثانویه ای وجود دارد که حاکم در این حکومت می تواند بر اقتضای زمانی و نیازهای جامعه حتی قوانینی مثل ارٍث دختر و پسر که در قرآن آمده رو تغییر بدهد …

گفتگوی من با آقای «ز » یه ساعتی بطول کشید ولی بسیار برام مفید بود چون راهکارهای خوبی بهم نشون داد تا در شهر کوچکی همچون آمل بتونیم موفقتر عمل کنیم.

آذرماه 87

فرشته

۱ دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. من و تو یکی دهانیم
    که با همه آوازش
    به زیباتر سرودی خواناست
    من و تو یکس دیده گانیم
    که دنیا را هر دم
    در منظر خویش
    تازه تر می سازد
    نفرتی
    ار هرآن چه با زمان دارد
    از هر آن چه محصورمان کند
    از هر ان چه واداردمان
    که به دنبال بنگریم،
    دستی
    که خطی گستاخ به باطل میکشد
    من و تو یکی شوریم
    از هر شعله ئی برتر،
    که هیچ گاه شکست را بر ما چیره گی نیست
    چرا که از عشق
    روئینه تنیم
    و پرستوئی که در سر پناه ما اشیان کرده است
    با امد شدنی شتابناک
    خانه را
    از خدائی گم شده
    لبریز می کند.


پاسخی بگذارید

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

